Three sisters falls ja katkenneet narunpätkät

Auton vuokrauksen myötä elämä täällä on helpottunut huomattavasti. Asuinalue, jossa asun on noin 25 minuutin ajomatkan päässä toimistosta. Asunto sijaitsee aivan freewayn vieressä, joten kulkeminen paikasta toiseen on hyvin helppoa. Töitä saan tehdä myös kotoa käsin ja usein tykkään suunnata Pacific Beachille tai La Jollaan kahvilaan ideoimaan ja kirjoittelemaan sähköposteja. Olen löytänyt muutaman ihanan "hippi" kahvilan, joissa tarjolla on jos minkäkin näköisiä herkkuja. Lounaaksi olen usein tehnyt eväät mukaan ja lounastaukoa useimmiten vietän Pacific Beachin rannassa, johon toimistostamme on noin 500 metriä.

Yksi lemppari paikoistani, Better Buzz cafe.

Viime viikonloppuna lähdimme Emmin kanssa katsastamaan Three Sisters Fallsit. Meitä molempia oli peloteltu reitistä ja siitä kuinka korkeanpaikankammoisten ei tänne kuuluisi mennä. Itselläni ei korkeanpaikankammoa ole, mutta silti näistä puheista johtuen ajattelin reitin olevan haastava. Suositukseksi reitille annettiin yksi gallona vettä per ihminen. Vesiputouksille lähtevä reitti sijaitsi noin puolentoista tunnin ajomatkan päästä kotoamme. Kilometrillisesti reitti ei ollut kun noin 90 km päässä, mutta viimeiset puoli tuntia saimme ajaa hiekkapäällysteistä serpentiinitietä. Jopa Emmin TomTom huusi että meidän pitäisi kääntyä kesken matkan koska tie oli niin huonokuntoinen. Heh, no lopulta pääsimme reitin alkupisteeseen ja koska halusimme uskoa suosituksia, otimme molemmat kahdeksan 0,5 l vesipulloa mukaan. Alkumatka reitistä oli helpohkoa tasaista alamäkeä, kunnes yhdessä kohtaa reitti jyrkkeni huomattavasti. Juuri tällä jyrkällä kohdalla tie oli hiekkamössöä, joten vaelluskengät letkunilkkaiselle oli ehdottomat. Kun vihdoin pääsimme reitin loppupäähän eteemme avautui kolme toistensa päällä olevaa vesiputousta. Näiden vesiputousten alla oleviin järviin pääsimme uimaan ja voitte arvata ettei mennyt kauaa kun olimme jo pulikoimassa.

Third fall of three sisters falls

Going down

First fall of three sisters falls

Kun olimme syöneet eväät ja hetken aikaa loikoilleet, palasimme samaa reittiä takaisin päin. Paluumatka olikin sitten pelkkää nousua. Olin aivan liekeissä reitistä ja mielestäni tämä paluumatka oli juuri se mukavampi pätkä. :D Vaellusreittiä voisi kutsua ennemminkin seikkailuksi kuin vaellukseksi. Välillä ylöspäin mennessä sai kiivetä köysien avulla ja usein painettiin nelinkontin eteenpäin. Olipahan reitti. Ja tuli muuten kaikki 8 pulloa vettä matkan aikana juotua.

Heh näihin naruihin ei ollut luottaminen, sillä edellä kulkevalla miehellä naru katkesi juuri ennen meitä.

Sunnuntaina kävimme aamulla taas perinteisesti Farmers marketilla ja iltaa vietin ihanan Joycen kanssa opetellen longboardaamaan. Joyceen tutustuin Uberissä matkalla kotoa töihin. Juu voitteko kuvitella, aivan huikea keksintö tuo Uber kyyti. Joyce on kotoisin Hong Kongista ja on tullut tänne San Diegoon töiden vuoksi. Hän työskentelee HP:llä ja on erikoistunut kierrätykseen. Hänen kanssaan tulemme varmasti olemaan täällä vielä useaan otteeseen tekemisissä, huomasimme nimittäin heti kuinka samanhenkisiä olimme.

Elämäni ensimmäistä kertaa longboardin päällä.

Ihana Joyce, joka taistelee ruskettumista vastaan kaikin keinoin.

Tämän viikon olen asunut yhden toisen suomalaisen Veeran ja hänen miehensä Phillin luona hoitaen heidän kissojaan heidän ollessa reissussa. Veeraan tutustuin Minnan kautta Minnan viikottaisessa joogassa. Jollain tapaa sitä haluaa olla täällä avuksi toisille suomalaisille parhaansa mukaan ja siksi tässäkään tilanteessa en miettinyt kahta kertaa menisinkö heille kissanhoitajaksi vai en. Kyseessä oli myös jollain tapaa winwin tilanne, sillä heidän asuinalueeltaan työmatkani oli hieman lyhyempi. Muuten arkisin kuten arvata saattaa olen nauttinut Kalifornian lämmöstä sekä eri urheilumahdollisuuksista. Viikoittain töiden jälkeen olemme Minnan kanssa käyneet La Jollan rannassa kävelyllä. La Jolla Shoressa pääsee kävelemään hyvän matkaa rantaa pitkin ja mitä pidemmälle mennessä sitä vähemmän ihmisiä on näkyvillä.

Ei huono fasiliteetti, että omassa kotona on uima-allas.

Pelleilyt La Jolla Shoressa

Tällä viikolla en päässyt kun vain kerran käsilläseisontatunnille, joten pakkohan sitä oli treenata rannassa.

Crossfittiin minulla oli viime viikolla ilmainen tutustumisviikko, mutta ainakin tällä hetkellä näyttää siltä että tuskin tulen ottamaan crossfit salille jäsenyyttä. Koska San Diegossa on niin mielettömät liikuntamahdollisuudet, olen halunnut antanut mahdollisuuden lähes jokaiselle liikuntamuodolle. Samalla kroppa kiittää, kun urheilu on iisimpää eikä jatkuvaa keuhkojen uuvuttamista. Yhdeksi intohimoksi itselleni on noussut laitepilates. Yhtä polttavan tehokasta vatsapeppu tuntia saa hakemalla etsiä. Lisäksi tällä viikolla kävin Flow Lift tunnilla, joka pohjautuu joogaan mutta tunnilla käytetään käsi- ja nilkkapainoja. AIVAN HUIKEA kokemus! En ole koskaan hikoillut ja ollut yhtä kuoleman kielissä joogatunnilla. Kyseessä on studion oma konsepti ja tuolle tunnille menen varmasti vielä uudestaan.

Pilatesroom studios

Kuten edellä kirjoitin, San Diego on itselleni unelmakohde asuinkaupunkina. Täältä löytyy ihan kaikkea. Urheilumahdollisuuksia, aurinkoa, lämpöä, biitsiä, merta, terveellistä ruokaa ja mukavia ihmisiä. Mitäs sitä muutakaan enää tarvitsisi. Kun alkuvaikeudet alkavat olla takana päin niin voisi sanoa, että elämä on tällä hetkellä aika kivaa. :) Viimeisen vuoden aikana elämässäni on tapahtunut paljon sekä hyviä että henkisesti raskaita kokemuksia, jotka ovat opettaneet paljon. Positiivisuudella, ystävien ja läheisten tuella sekä periksiantamattomuudella pääsee pitkälle.

Tällä viikolla ystäväni Sanna Suomesta sai täyden hymyn huulilleni, kun hän oli merkannut minut tähän kuvaan. Pienillä jutuilla sitä voi saada toisen iloiseksi. (imgflip.com)

Lisäksi pakko mainita, että ystäväni Iina ja hänen miehensä Ville ostivat lentoliput Los Angelesiin kahden viikon päähän. En malta odottaa, että näen heidät. Iinan hyvä ystävä Jossu asuu Losissa ja heidän on tarkoitus mennä Jossun ja Joshin luokse kylään. Vielä suunnitelmat ovat auki tulevatko he käymään myös täällä San Diegossa, mutta varmuudella minä menen heitä moikkaaman Losiin. Myös muita reissusuunnitelmia on tiedossa - nimittäin ensi viikonloppuna suuntaan Mexikoon, Tijuanaan meidän hallituksen jäsenemme Marcelan luokse. Paljon kivoja juttuja siis luvassa, can't wait. :)